#KongresSupplyChain

SPOTKALIŚMY SIĘ
9 września 2021 r.

Novotel Warszawa Airport

Relacja z 3. edycji Kongresu Supply Chain

9 września br. w hotelu Novotel Warszawa Airport odbyła się trzecia edycja Kongresu Supply Chain. Po raz pierwszy od początku pandemii mieliśmy okazję spotkać się stacjonarnie w logistycznym gronie i przedyskutować doświadczenia związane z działaniem w turbulentnym okresie pandemii COVID-19. Ponad 100 uczestników, 20 ekspertów, tematy ciągłości i widoczności łańcucha dostaw. Jak było? Przeczytajcie sami!

AUTOR: Marta Kodym

C – continuity i V – visibility byli bohaterami tegorocznego spotkania pod hasłem: Supply Chain CV. W jaki sposób budować odporność łańcucha dostaw, by utrzymać ciągłość operacji? Jak transparentnością procesów w łańcuchu dostaw redukować ryzyka i optymalizować procesy logistyczne? Czy istnieje „szczepionka” chroniąca przed przerwaniem ciągłości procesów logistycznych? To tylko niektóre pytania, które rozważyliśmy.

Prelekcje

Piotr Maksimczuk, Vice President Blue Yonder Poland, i Paweł Hajdan, sr Solution Architect Blue Yonder Poland, swoim wystąpieniem pt. „Jakie trendy i rozwiązania definiują nowoczesne i dynamiczne łańcuchy dostaw?” otworzyli wydarzenie, nakreślając uczestnikom, jakie wyzwania biznesowe prowadzą do ewolucji łańcucha dostaw. Wśród głównych czynników znalazły się: widoczność, sztuczna inteligencja, elastyczność realizacji, podejście direct-to-consumer, wielokanałowość, uberyzacja. Mariusz Lesiewicz, Supply Chain & Operations Manager EY Polska, poruszył temat prognozowania popytu w dobie COVID-19, odpowiadając na pytanie, jak sprawdzić prognozowalność swoich danych, żeby wiedzieć, jakich wyników oczekiwać i analizując procesy planistyczne w łańcuchu dostaw. Jak planować długie łańcuchy dostaw w erze pandemii i zmian klimatycznych? To pytanie, na które podczas swojej prelekcji, odpowiedział Wojciech Raczkowski, Procurement Director GTV. Wyjaśnił, jaki jest wpływ zmian klimatycznych na łańcuchy dostaw, jakie są ryzyka związane z odchudzaniem łańcucha dostaw i jak zaplanować łańcuch dostaw, by zapewnić dostępność produktów.

Pomiędzy prelekcjami odbyła się czwarta dyskusja z serii logtok. Pod okiem moderatora, Łukasza Musialskiego, starszego doradcy logistycznego Chaingers, dyskutowano o tym, jak wyznaczyć priorytety i jakie znaczenie ma merytoryczna dyskusja pomiędzy magazynem i logistykami a sprzedażą i produkcją. W gronie dyskutantów znaleźli się: Sylwester Bodnar, Commercial Operations Manager Eastern Europe Signify, Bartosz Pluta, Business Development Manager Category Mid-Receiver Units EU&NA Team, Supply Chain Operations IKEA Purchasing Services Poland, Grzegorz Prorok, Sales and Marketing Director CEE Consafe Logistics Group, Andrzej Skolmowski. Zapis dyskusji możecie przeczytać na stronach 30-33 tego numeru.

O strategia widoczności (visibility) i tym, jak z morza danych wybrać i wyłowić te ważne dla realizacji celów firmy, rozmawialiśmy z Jerzym Glinkowskim, dyrektorem Supply Chain Unilever. Maciej Pietrzczyk, Consultant Supply Chain & Operations EY, poruszył temat zrównoważonych zakupów i ich wpływu na zwiększanie transparentności łańcucha dostaw.

Supply Chain Date

Innowacyjny punkt programu, który pozwolił przedyskutować konkretne problemy pod okiem moderatorów czekających na uczestników przy stolikach tematycznych. Dyskutowaliśmy o: zarządzaniu ryzykiem w łańcuchu dostaw, planowaniu sprzedaży i operacji, outsourcingu usług logistycznych, optymalizacji kosztów transportu, włączaniu w obsługę logistyczną e-commerce, zarządzaniu zakupami, strategii visibility, automatyzacji procesów magazynowych. W gronie ekspertów znaleźli się: Magda Białymazur-Michalak, Senior Consultant, Supply Chain & Operations, Business Consulting EY Polska, Maciej Wroński, prezes Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska, Artur Kalisiak, koordynator ds. projektów strategicznych Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska, Jerzy Glinkowski, Poland & Baltics Supply Chain Director Unilever, Bartosz Walter, Senior Konsultant Międzynarodowa Grupa Doradczo-Inżynierska Miebach Consulting, Damian Kołata, E-Commerce Operations Director Poland / Eastern Europe Fiege, Dariusz Szymański, prezes LOGISYSTEM, Witold Bachaj, starszy konsultant logistyczny, CEO Chaingers, i Mariusz Lesiewicz, Supply Chain & Operations Manager EY.

Zakończeniem całego wydarzenia było wystąpienie Sylwii Królikowskiej, psycholog, trener biznesu, Superniani Liderów. Podczas prezentacji podpowiedziała uczestnikom, jak być charyzmatycznym liderem w czasach VUCA, w końcu im bardziej niestabilne czasy, tym bardziej potrzebujemy charyzmatycznych liderów.

Pomijając najważniejsze kwestie merytoryczne, którymi niewątpliwie wypełniona była 3. edycja Kongresu Supply Chain, to, co zapamiętamy na długo, to gwar na korytarzu, szum rozmów i przede wszystkim uśmiech na twarzach uczestników. Zdanie, które podczas kongresu padło najwięcej razy, wcale nie dotyczyło zawirowań COVID-owych, tylko tego, jak dobrze się w końcu zobaczyć na żywo.

Piotr Maksimczuk, Vice President Blue Yonder Poland, w prelekcji na temat trendów, które definiują nowoczesne i dynamiczne łańcuchy dostaw

Paweł Hajdan, Sr Solution Architect Blue Yonder Poland opowiedział, jak optymalizacja planowania wpływa na widoczność i kontrolę ryzyka.

Mariusz Lesiewicz, Supply Chain & Operations Manager EY Polska przybliżył temat prognozowania popytu w dobie COVID-19.

Temat planowania długich łańcuchów dostaw w erze pandemii i zmian klimatycznych poruszył Wojciech Raczkowski, Procurement Director GTV.

Sylwester Bodnar z Signify, Bartosz Pluta z IKEA Purchasing Services Poland, Grzegorz Prorok z Consafe Logistics Group, Andrzej Skolmowski, Łukasz Musialski i Bartosz Jacyna z Chaingers w dyskusji o konflikcie priorytetów (więcej na str. 30-33).

Jerzy Glinkowski, Poland & Baltics Supply Chain Director Unilever, w prelekcji na temat strategii widoczności.

Jak zwiększyć transparentność łańcucha dostaw poprzez zrównoważone zakupy? Na to pytanie odpowiedział Maciej Pietrzczyk, Consultant, Supply Chain & Operations, Business Consulting EY Polska.

Sylwia Królikowska, psycholog, trener biznesu, Superniania Liderów opowiedział, jak być charyzmatycznym liderem w czasach VUCA?

Ramowy program Kongresu Supply Chain 2021

 
8 września 2021 (środa) Novotel Hotel Airport
19:00 – 22.00
WIECZÓR INTEGRACYJNY*
9 września 2021 (czwartek) Novotel Hotel Airport
8.45 - 9.30
Rejestracja
9.30 - 9.45
Otwarcie Kongresu Supply Chain 2021
C – continuity:
w jaki sposób budować odporność łańcucha dostaw by utrzymać ciągłość operacji?
 
9.45 - 10.15
Prelekcja: Jakie trendy i rozwiązania definiują nowoczesne i dynamiczne łańcuchy dostaw?
PIOTR MAKSIMCZUK, Vice President Blue Yonder Poland
PAWEŁ HAJDAN, Sr Solution Architect Blue Yonder Poland
10.15 – 10.40
Prelekcja: Prognozowanie popytu w dobie COVID-19 – jak sprawdzić prognozowalność swoich danych, żeby wiedzieć, jakich wyników oczekiwać?
MARIUSZ LESIEWICZ, Supply Chain & Operations Manager EY Polska
10.40 – 11.10
Prelekcja: Jak planować długie łańcuchy dostaw w erze pandemii i zmian klimatycznych?
WOJCIECH RACZKOWSKI, Procurement Director GTV
11.10-12.40

Dyskusja logtok #4 – Konflikt priorytetów: jak wyznaczyć priorytety, czyli jakie znaczenie ma merytoryczna dyskusja pomiędzy magazynem i logistykami, a sprzedażą i produkcją?

Moderatorzy:
BARTOSZ JACYNA, Executive Vice President Business Development Chaingers
ŁUKASZ MUSIALSKI, Starszy doradca logistyczny Chaingers

12.40 - 13.30
Networking
V – visibility:
jak transparentnością procesów w łańcuchu dostaw redukować ryzyka i optymalizować procesy logistyczne?
 
13.30 - 14.00
Prelekcja: Strategia widoczności (visibility) – jak z morza danych wybrać i wyłowić te ważne dla realizacji celów firmy?
JERZY GLINKOWSKI, Poland & Baltics Supply Chain Director Unilever
14.00 - 14.30
Prelekcja: Jak zwiększyć transparentność łańcucha dostaw poprzez zrównoważone zakupy?
MACIEJ PIETRZCZYK, Consultant, Supply Chain & Operations, Business Consulting EY Polska
14.30 - 15.30
Networking
15.30 - 17.00
Supply Chain Date**
17.00 - 17.30
Prelekcja: Jak być charyzmatycznym liderem w czasach VUCA?
SYLWIA KRÓLIKOWSKA, psycholog, trener biznesu, Superniania Liderów
17.30 - 17.40
Zakończenie Kongresu Supply Chain 2021

Wśród prelegentów Kongresu Supply Chain 2021:

 
JERZY GLINKOWSKI
 
Poland & Baltics Supply Chain Director
Unilever
Pracował na czterech kontynentach w Procter&Gamble, Pepsico, Metsa Tissue, Avon i GSK... więcejna różnych stanowiskach produkcyjnych, dystrybucyjnych i regionalnych. Posiada specjalistyczną wiedzę z szczególności w zakresie szczupłej produkcji i logistyki, transformacji biznesowej i strategii łańcucha dostaw. Jednym z ostatnio zrealizowanych projektów jest implementacja strategii zrównoważonego łańcucha dostaw z wykorzystaniem technologii cyfrowych. Od blisko trzech lat na stanowisku Poland & Baltics Supply Chain Director w Unilever. Absolwent Mechaniki Precyzyjnej Politechniki Warszawskiej, Ekonomii Uniwersytetu Warszawskiego i MBA.
WOJCIECH RACZKOWSKI
 
Procurement Director
GTV
Menedżer z ponad 25-letnim doświadczeniem zawodowym, które zdobywał na stanowiskach takich jak Production Manager... więcej, Logistics Project Manager, Logistics Manager, Supply Chain Manager, Group Procurement Director w firmach takich jak E. Wedel, Oriflame Cosmetics, Dr Irena Eris, CEMEX, Harper Trade, Wienerberger, Ceresanit Group. Od dwóch lat na stanowisku dyrektora zakupów w GTV odpowiada za działy zakupów, planowania, importu, R&D i product managementu, marketing. Wśród projektów, które przeprowadził znajdują się m.in.: wdrożenie S&OP (redukcja 6% kapitału obrotowego) oraz TMS (obniżenie kosztów transportu o 11%) w Wienerberger; wdrożenie internetowej platformy zakupowej dla Cersanit; w Harper Hygienics – zmiana systemu dystrybucji, budowa  Centrum Dystrybucyjnego i wdrożenie WMS (zmniejszenie kosztów magazynowania o 18%) i TMS (uzyskano oszczędność 9% kosztów transportu), w CEMEX – zwiększenie poziomu obsługi klienta o 15%, zmniejszenie poziomu zapasów w produkcji i tranzycie o 20% i wdrożenie systemu i2Tactician Supply Chain Strategist.
Absolwent m.in. kierunków logistycznych Szkoły Głównej Handlowej i Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu oraz MBA Instytutu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk.
MACIEJ PIETRZCZYK
 
Consultant, Supply Chain & Operations, Business Consulting
EY Polska
Specjalizuje się w realizacji projektów doradczych z zakresu obsługi klienta... więcej, planowania, logistyki, ze szczególnym uwzględnieniem centralizacji tych funkcji. Dodatkowo wspiera działania z obszaru zrównoważonego łańcucha dostaw. W przeszłości związany był z United Nations Global Compact Network Poland oraz polskim oddziałem UNICEF.
SYLWIA KRÓLIKOWSKA
 
Psycholog, trener biznesu,
Superniania Liderów
Od prawie 20 lat wspiera największe firmy w Polsce i na świecie w osiąganiu ponadprzeciętnych rezultatów... więcej. Prowadzi szkolenia, warsztaty oraz specjalizuje się w doradztwie głównie z tematu zarządzania i komunikowania zmian w organizacji. Współpracuje z największymi firmami, a do grona jej stałych klientów należą m.in. Bridgestone, Calzedonia, Disney, Facebook, Lufthansa, Michelin, Shell, Unilever czy Valeo. Autorka trzech książek, ekspert w TVN 24 i Radiu Zet oraz RMF FM.
PIOTR MAKSIMCZUK
 
Vice President
Blue Yonder Poland
Odpowiada za zespoły Blue Yonder zlokalizowane w Polsce i w Czechach, które świadczą usługi wdrożeniowe... więcej i utrzymaniowe dla klientów z Regionu EMEA. Przed dołączeniem do sektora IT, zdobywał doświadczenia w logistyce (DHL), badaniach rynku (Nielsen) oraz ecommerce (Westwing), zarządzając zarówno lokalnymi, jak i europejskimi zespołami przez niemal 20 lat.

Specjalizuje się w tworzeniu i kierowaniu złożonymi, wielopoziomowymi organizacjami o zasięgu międzynarodowym, a także w zarządzaniu strategicznymi projektami, programami i portfelem projektów.
PAWEŁ HAJDAN
 
Sr Solution Architect
Blue Yonder Poland
Ma ponad 30-letnie doświadczenie zawodowe i zrealizowane liczne, duże, międzynarodowe projekty z zakresu planowania... więcej łańcucha dostaw i harmonogramowania produkcji. W przeszłości prowadził wdrożenia ERP oraz zarządzał dużą strukturą informatyki w przemyśle maszynowym. Specjalizuje się w planowaniu produkcji i dystrybucji, z użyciem optymalizacji matematycznej, harmonogramowaniu produkcji z wykorzystaniem optymalizatora, statystycznym prognozowaniu popytu. Posiada kompetencje w definiowanie właściwych KPI dla optymalizowanej produkcji. W swojej pracy podkreśla powiązanie optymalizacji łańcucha dostaw z zarzadzaniem wartością firmy dla właścicieli. W trakcie swojej kariery zawodowej zdobył doświadczenie w kilku rodzinach systemów planistycznych oraz ERP.
MARIUSZ LESIEWICZ
 
Supply Chain & Operations Manager
EY
Rozpoczął swoją karierę w dziale Demand Planningu w Johnson&Johnson. W trakcie swojego pobytu w firmie prognozował... więcej popyt dla większości krajów obszaru CEE, zarówno dla produktów masowych jak i OTC. Następnie w Mondelez International odpowiedzialny był za proces IBP dla kategorii w Polsce czekolady, na co dzień zajmując się takimi markami jak Milka, Prince Polo czy 3BIT. Obecnie będąc konsultantem Ernst&Young w zespole Supply Chain and Operations pomaga firmom realizować programy transformacji procesów planowania. W swojej pracy stara się innowacyjnie podchodzić do procesu S&OP/IBP stawiając na praktyczne usprawnienia. Dzieli się swoimi przemyśleniami w tej dziedzinie poprzez artykuły publikowane na portalu Institute of Business Forecasting. Jest absolwentem Wydziału Nauk Ekonomicznych UW oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Paneliści dyskusji logtok #4:

MODERATOR:
BARTOSZ JACYNA
 
Executive Vice President
Business Development
Chaingers
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, stypendysta Leipzig Graduate School of Management. Od 2005 roku realizuje... więcej i nadzoruje projekty logistyczne i doradcze. Specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym, planowaniu i rozwiązywaniu problemów na styku logistyki i pozostałych funkcji w firmie.

Był zaangażowany w uruchomienie lub w realizację projektów analitycznych i doradczych dla ponad 100 firm, jak m.in.: Energa, EMPiK, GK Iglotex, Kanlux, FM Forte, Grupa Nowy Styl, InPost, Grupa Mondi, Philips Lighting, POLOmarket, Żabka Polska, Grupa Żywiec, TIM SA. Uruchamiał i realizował współpracę konsultingową z firmami z takich krajów jak: Niemcy, Finlandia, Serbia, Rumunia, Austria, Ukraina, Zjednoczone Emiraty Arabskie.
MODERATOR:
ŁUKASZ MUSIALSKI
 
Starszy doradca logistyczny
Chaingers
Absolwent Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie. Od 20 lat realizuje i nadzoruje projekty logistyczne oraz doradcze z zakresu logistyki. Specjalizuje się w logistyce... więcej magazynowej (optymalizacja procesów, projektowanie magazynów, rozwiązania informatyczne) oraz sieciach dystrybucji (lokalizacja magazynów, przepływy) i systemach IT dla logistyki.

Pracował w projektach analitycznych, doradczych, informatycznych dla takich przedsiębiorstw jak: Energa, EMPiK, GK Iglotex, Kanlux, FM Forte, Grupa Nowy Styl, InPost, Grupa Mondi, Philips Lighting, POLOmarket, Żabka Polska, Grupa Żywiec, TIM SA, Aluplast, Aluprof, Bakoma, Bongrain, Bruno Tassi, DHL, Diageo, Kulczyk Tradex, Merlin.pl, POLOmarket, SCA Packaging, Variant, Vision Express, AIC Gdynia, Dobrowolscy, Marketing Investment Group, Pfeifer and Langen i wiele innych.

W latach 2010-2019 ekspert merytoryczny Panelu Polskich Menedżerów Logistyki – cyklicznego projektu badań rynku, umożliwiającego wymianę doświadczeń menedżerom logistyki w polskich firmach. Autor wielu artykułów w czasopismach logistycznych. Prelegent oraz moderator licznych konferencji związanych z tematyką logistyczną, m.in. Modern Warehouse, LogDays, czy wydarzenia Inteligentne Strategie Optymalizacji Kosztów Logistyki (Puls Biznesu). Zwycięzca Pierwszego Turnieju Piłkarzyków Logistyków, rozegranego podczas 3. edycji Kongresu Modern Warehouse.
PANELISTA:
GRZEGORZ PROROK
 
dyrektor sprzedaży i marketingu
Consafe Logistics
Odpowiada za rozwój działalności szwedzkiego lidera oprogramowania klasy WMS na rynku polskim. Skuteczny menedżer skupiony na innowacjach w logistyce i łańcuchu... więcej dostaw. Doświadczenie zdobywał w kraju i za granicą, między innymi budując przez 7 lat pozycję grupy Transporeon w Polsce. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
PANELISTA:
SYLWESTER BODNAR
 
Commercial Operations Manager
Eastern Europe
Signify
Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego. Certyfikowany Coach ICC i trener. Od ponad 20 lat pasjonat łańcucha dostaw i filozofii... więcej lean. Posiada doświadczenie praktyczne w każdym ogniwie tego łańcucha – od zakupów, planowania produkcji, zarządzania zapasami komponentów i wyrobów gotowych, poprzez magazyny po obszar obsługi klienta końcowego.
PANELISTA:
ANDRZEJ SKOLMOWSKI
 
 
Ekonomista (KUL, SGH, IESE Business School). Menedżer biznesu, finansów i strategii przedsiębiorstw z ponad 25-letnim doświadczeniem zawodowym. Współtwórca konsolidacji polskiego sektora... więcej chemicznego. Projektował i wprowadzał znaczące zmiany w funkcjonowaniu finansów i controllingu oraz sprzedaży, zakupów oraz logistyki. W latach 2009-2016 pełnił funkcję wiceprezesa ds. finansów Grupy Azoty SA. Zarządzał firmami farmaceutycznymi, w tym również produkcyjnymi. Doradca strategiczny najwyższego kierownictwa oraz właścicieli firm, wspiera w rozwoju startupy, formułuje i wdraża strategię, zarządza projektami inwestycyjnymi, zarządza zmianą oraz planuje sukcesję.
PANELISTA:
BARTOSZ PLUTA
 
Business Development Manager
Category Mid-Receiver Units EU&NA Team, Supply Chain Operations
IKEA Purchasing Services Poland
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Menedżer z 18-letnim... więcej doświadczeniem zawodowym. Pracował nad projektami logistycznymi w firmach takich jak: Kuehne+Nagel, Geodis. Od 14 lat związany z IKEA Purchasing Services Poland, gdzie przez wiele lat zajmował się transportem oraz zadaniami związanymi z optymalizacja łańcucha dostaw. Obecnie w IKEA jest odpowiedzialny za projekty logistyczno-magazynowe w Europie i Północnej Ameryce.

Moderatorzy stolików dyskusyjnych:

Zarządzanie zakupami
MODERATOR:
MAGDA BIAŁYMAZUR-MICHALAK
 
Senior Consultant, Supply Chain & Operations, Business Consulting
EY Polska
Prowadzi projekty wspierające firmy... więcej w procesie transformacji w obszarze zakupów i łańcucha dostaw. Specjalizuje się w analizie, optymalizacji i migracji procesów oraz wdrażaniu nowych modeli operacyjnych. Doświadczenie zdobyła prowadząc globalne projekty oraz pracując m.in. w branży FMCG oraz konsultingu i outsourcingu.
Optymalizacja kosztów transportu
MODERATOR:
ARTUR KALISIAK
 
koordynator ds. projektów strategicznych
Związek Pracodawców Transport
i Logistyka Polska
Odpowiedzialny za koordynację kluczowych projektów realizowanych przez TLP... więcej, opracowywanie raportów i analiz oraz współpracę na szczeblu międzynarodowym. Ponadto, zaangażowany w procesy legislacyjne dotyczące transportu drogowego, zarówno na poziomie krajowym, jak i Unii Europejskiej. W latach 2009-2017 pracował w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego, kierując pracami wydziału ds. współpracy międzynarodowej. Jako przedstawiciel ITD na forum międzynarodowym brał udział m.in. w pracach grup roboczych i komitetu ds. transportu przy Komisji Europejskiej. W latach 2012-2013 członek grupy roboczej powołanej przez Komisję Europejską w celu opracowania Rozporządzenia nr 165/2016 w sprawie tachografów w transporcie drogowym (…).
W ramach prac w organizacji Euro Contrȏle Route (ECR), zrzeszającej służby kontrolne z państw UE, brał udział w licznych szkoleniach oraz warsztatach tematycznych z udziałem ekspertów międzynarodowych. Reprezentował GITD m.in. w pracach grupy roboczej ECR Tacho Web Group, odpowiedzialnej za wykrywanie najnowszych metod manipulacji urządzeń rejestrujących. Odpowiedzialny za wymianę doświadczeń oraz najlepszych praktyk w zakresie interpretacji przepisów dotyczących transportu drogowego, ujednolicenie procedur kontroli przewozów drogowych oraz kontakty ze służbami kontrolnymi z innych państw UE.
Organizator licznych konferencji międzynarodowych, seminariów, warsztatów tematycznych oraz wizyt delegacji zagranicznych w Polsce.
W 2012 roku zdał egzamin kwalifikacyjny II stopnia, uzyskując uprawnienia inspektora transportu drogowego. Członek zespołu zadaniowego powołanego przy Głównym Inspektorze Transportu Drogowego w celu zwalczania problemu zaawansowanych metod manipulacji w tachografach.
Występował w roli prelegenta podczas spotkań na szczeblu międzynarodowym, w tym w ramach projektu TAIEX, tj. warsztatach tematycznych organizowanych przez Komisję Europejską dla krajów spoza UE, celem ujednolicania przepisów i praktyk kontrolnych w zakresie transportu drogowego oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego (m.in. Gruzja oraz Bałkany Zachodnie).
Odpowiedzialny za obsługę projektów współpracy bliźniaczej (twz. Twinning) realizowanych przez GITD na rzecz Turcji oraz Ukrainy, w tym organizację wizyt ekspertów zagranicznych w Polsce. Podczas misji eksperckich prezentowana jest nie tylko wiedza teoretyczna, ale również praktyczna, poprzez udział ekspertów w przeprowadzaniu regularnych kontroli drogowych przez inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego.
 
Strategia widoczności (visibility)
MODERATOR:
JERZY GLINKOWSKI
 
Poland & Baltics Supply Chain Director
Unilever
Pracował na czterech kontynentach w Procter&Gamble, Pepsico, Metsa Tissue, Avon i GSK na różnych stanowiskach... więcej produkcyjnych, dystrybucyjnych i regionalnych. Posiada specjalistyczną wiedzę z szczególności w zakresie szczupłej produkcji i logistyki, transformacji biznesowej i strategii łańcucha dostaw. Jednym z ostatnio zrealizowanych projektów jest implementacja strategii zrównoważonego łańcucha dostaw z wykorzystaniem technologii cyfrowych. Od blisko trzech lat na stanowisku Poland & Baltics Supply Chain Director w Unilever. Absolwent Mechaniki Precyzyjnej Politechniki Warszawskiej, Ekonomii Uniwersytetu Warszawskiego i MBA.
 
Automatyzacja procesów magazynowych
MODERATOR:
BARTOSZ WALTER
 
Senior Konsultant
Międzynarodowa Grupa Doradczo-Inżynierska Miebach Consulting
Na swoim koncie zawodowych osiągnięć posiada szereg projektów... więcej zrealizowanych w Polsce i w Europie w branżach e-commerce, retail, artykułów przemysłowych i branży chemicznej. Od czterech lat zajmuje się projektowaniem i konsultingiem w obszarze logistyki i łańcuchów dostaw. Specjalizuje się w projektowaniu detalicznym, nadzorze nad realizacją, wdrożeniach systemów IT w obszarze logistyki.
 
Optymalizacja kosztów transportu
MODERATOR:
MACIEJ WROŃSKI
 
Prezes
Związek Pracodawców Transport
i Logistyka Polska
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie... więcej Warszawskim. W swojej karierze zawodowej pracował jako: rzemieślnik, przedsiębiorca, urzędnik w Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej, Krajowy Konsultant w Krajowej Radzie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na kontrakcie Międzynarodowego Banku Odbudowy i Rozwoju, p.o. dyrektora Departamentu Transportu Drogowego i następnie dyrektor Departamentu Dróg i Transportu Drogowego w Ministerstwie Transportu, dyrektor ds. legislacyjno-prawnych w Zrzeszeniu Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, członek i następnie przewodniczący Rady Nadzorczej CK Hartwig S.A. prezes Towarzystwa Edukacyjnego „e-wszechica.pl”, dyrektor Biura Prawnego w Ogólnopolskim Związku Pracodawców Transportu Drogowego i do dzisiaj prezes Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Aktywnie uczestniczył przez 17 lat, jako ekspert strony rządowej, w pracach komisji sejmowych i senackich związanych z transportem i ruchem drogowym, bezpieczeństwem ruchu drogowego, drogownictwem oraz reformą administracji publicznej w zakresie zadań związanych z komunikacją i drogami. W 2020 roku zajął 32 miejsce w rankingu “Gazety Prawnej” najbardziej wpływowych prawników w Polsce. Odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi oraz odznaką honorową „Zasłużony Dla Transportu RP”.
 
Włączanie w obsługę logistyczną
e-commerce
MODERATOR:
DAMIAN KOŁATA
 
E-Commerce Operations Director
Poland / Eastern Europe
Fiege
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu łańcuchem dostaw w... więcej międzynarodowym środowisku. Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Swoją karierę rozpoczynał od zarządzania zakupami i zapasami, później koordynował dodatkowo transgraniczny przepływ towarów, włączając w to logistykę importu i dystrybucji oraz procedury celne. Następnie odpowiedzialny był za optymalizację procesów magazynowych, korelację poszczególnych operacji logistycznych oraz ograniczenie ich kosztów na trudnym i nieprzewidywalnym rynku wschodnioeuropejskim. Pomysłodawca jednego z pierwszych ukraińskich sklepów internetowych, wspierał również otwarcie centrum dystrybucyjnego dla największej europejskiej internetowej platformy modowej. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu optymalizacji procesów i zarządzania zwrotami w e-commerce. Odpowiada za operacje w magazynach o powierzchni prawie sześcdziesięciu boisk piłkarskich, na których zatrudnienie przewyższa liczbę mieszkańców Szklarskiej Poręby.
Automatyzacja procesów magazynowych
MODERATOR:
DARIUSZ SZYMAŃSKI
 
Prezes
LOGISYSTEM
Studiował automatykę przemysłową i konstrukcję maszyn na Politechnice Warszawskiej. Od 20 lat zajmuje się... więcej projektowaniem i budowaniem systemów automatyki dla produkcji, logistyki i magazynowania. Założyciel firmy Plus-Automatyka od 2000 roku realizującej projekty w wymienionym wcześniej zakresie. Założyciel i obecny prezes firmy LOGISYSTEM Sp. z o.o. specjalizującej się w projektowaniu i wykonawstwie kompleksowych systemów automatyki i linii wspierających procesy dla logistyki i magazynowania a także linii sortowniczych. Od kilkunastu lat czynny projektant linii i systemów oraz project manager zaawansowanych linii automatyki. Brał aktywny udział przy realizacjach dla przedsiębiorstw takich jak InPost, Spedimex, Smyk, PlusGSM/CyfraPlus, PSB, NoLimit, Empik, Frisco, AB, Arvato/Bertelsmann, FK Olesiejuk, CEVA, MS, Rawlplug, MIG, Tubądzin, Polwell i wielu innych. Z pasją tworzy nowe i ulepsza istniejące rozwiązania, linie i procesy, a efektywne rozwiązania, wysoka jakość, sprawdzone technologie, niezawodność, optymalizacja rozwiązań, sprostanie potrzebom procesowym klientów są priorytetami w jego działalności od początku istnienia firm.
 
Inwestycje w obiektach logistycznych
MODERATOR:
WITOLD BACHAJ
 
Starszy konsultant logistyczny, CEO
Chaingers
Posiada 25 lat doświadczenia w zarządzaniu logistyką. Zarządzał operacyjnie wieloma organizacjami (m.in. Poczta Polska... więcej, CEFARM). W jego zawodowym CV znajdują się jeszcze takie doświadczenia z branż FMCG i automotive, jak: planowanie, organizowanie i koordynowanie pracy działu logistyki, organizacja i planowanie linii technologicznych, koordynacja restrukturyzacji i centralizacji firm. Opracowuje i realizuje projekty wpływających na rozwój firmy w tym projekty logistyczne związane ze strategią logistyczną, transportem, audytami. Prywatnie miłośnik żagli i górskich wycieczek.
Planowanie sprzedaży i operacji
MODERATOR:
MARIUSZ LESIEWICZ
 
Supply Chain & Operations Manager
EY
Rozpoczął swoją karierę w dziale Demand Planningu w Johnson&Johnson. W trakcie swojego pobytu w firmie prognozował... więcej popyt dla większości krajów obszaru CEE, zarówno dla produktów masowych jak i OTC. Następnie w Mondelez International odpowiedzialny był za proces IBP dla kategorii w Polsce czekolady, na co dzień zajmując się takimi markami jak Milka, Prince Polo czy 3BIT. Obecnie będąc konsultantem Ernst&Young w zespole Supply Chain and Operations pomaga firmom realizować programy transformacji procesów planowania. W swojej pracy stara się innowacyjnie podchodzić do procesu S&OP/IBP stawiając na praktyczne usprawnienia. Dzieli się swoimi przemyśleniami w tej dziedzinie poprzez artykuły publikowane na portalu Institute of Business Forecasting. Jest absolwentem Wydziału Nauk Ekonomicznych UW oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
ORGANIZATORZY:
PARTNER SREBRNY:
PARTNERZY:
PARTNERZY MERYTORYCZNI:
PARTNERZY MEDIALNI: